World scout jamboree 2023 – Sydkorea

Mer information finns också på Scouternas centrala webbsida: Scouterna.se

Bra att veta:

Datum

Jamboreen äger rum 1-12 augusti 2023. Svenska kontingentens resa startar ca en till en och en halv vecka före jamboreen, med en rundresa i området. Sedan kommer vi hem några dagar efter att lägret slutat.

Ansökan

Ansökan för deltagare, IST och ledare till jamboreen i Korea förväntas öppna under mitten av december 2021.

Plats

SaeManGeum, Sydkorea. Den nyanlagda lägerplatsen ligger precis vid havet på Koreahalvöns västkust, ca 30 mil söder om huvudstaden Seoul

.

Deltagare

På jamboreen i Korea får scouter födda tidigast 22 juli 2005 och senast 31 juli 2009 vara med som deltagare (Sverige kan inte påverka dessa regler).

 Utöver själva deltagande i Jamboreen ingår två förträffar där du lär känna dina nya kamrater i din avdelning, och dina avdelningsledare.