Sommarläger 2020

Vallentuna Scoutkår har tyvärr tvingats ta beslutet att inte genomföra det planerade lägret som skulle hållits under vecka 31 i sommar.

Detta framförallt på grund av rådande riktlinjer kring folksamlingar och reserestriktioner som kommit av Covid-19, samt osäkerheten kring hur situationen kommer att se ut framöver.
Vi tycker såklart det är supertråkigt, men hoppas ändå att ni som preliminäranmält er har förståelse för det beslutet.

Andra aktiviteter:
Vi kommer att titta på möjligheterna att planera in mindre aktiviteter här på hemmaplan istället för det kårgemensamma lägret. Mer info om dom eventuella aktiviteterna kommer att komma från avdelningarna framöver!

Återbetalning:
Till er som preliminäranmält sig och som har betalat den första delen av lägeravgiften, så kommer en återbetalning att ske inom ett par veckor.

Snart börjar det bli dags för sommarläger igen!

I år åker vi till härliga Ora lägerplats som ligger vid Norra Dellens strand utanför Hudiksvall. Vi åker
tillsammans med Waxholms scoutkår och Rimbo scoutkår. Det kommer att bli roliga scoutäventyr,
bad, lekar och häng med både nya och gamla scoutkompisar! Vi åker buss tillsammans från
Vallentuna till lägerplatsen

När?
Spårare: 29/7-1/8
Övriga: 25/7-1/8

Pris?
Spårare 1400 Kr
Övriga (upptäckare, äventyrare, utmanare): 2200 Kr

Ledare på avdelning och lägerkommitén 600 Kr
Övriga ledare, funktionärer och föräldrar (motsv. självkostnadspris) 700 Kr

Hur preliminärannmäler jag mig?
Anmäl dig senast den 8:e mars på denna länk: https://forms.gle/yd6V6heZdL4tKRzS6

Betala även in 600 kronor till Vallentuna scoutkårs bankgiro 5019-0461. Ange deltagarens namn.
Deltagaren är anmäld när både länken är ifylld och betalning inkommit till kåren.

Frågor?
Maila eventuella frågor till oss på sommarlager@vallentunascoutkar.se

Kåren kan låna ut viss utrustning om du saknar något. Det finns även möjlighet att söka ekonomiska
bidrag för deltagande i sommarläger. Kontakta i så fall Lägercheferna via ovanstående e-post.