Arbetsgrupp Liljan – Framtid och bygg.

Tidsåtgång: Mer blandat. Troligen både punktinsatser, och löpande timmar

Vad ansvarar gruppen för? Gruppen ansvarar tillsammans med styrelsen för planering, förarbete och genomförande av framtidsplaner för vår scoutstuga Liljan. Exempelvis behöver den nuvarande byggprocessen för huset avslutas, det behöver dras el till dom sista rummen i huset, och huset yttertak behöver ses över. Gruppen är med och planerar fixarhelger med dom andra arbetsgrupperna.

Vem kan vara med? Här letar vi framförallt efter dig som har kunskap eller erfarenhet inom byggbranchen, El och VVS eller liknande. Du behöver själv inte utföra arbetet, utan bistår framförallt med expertis kring vad som behöver göras och är med och se till att hantverkare kopplas in där det behövs. Har du själv möjlighet att göra en del av arbetet så är det såklart välkommet! Scoutkåren står isåfall för materialkostnaden.

Anmäl dig här >>

Du binder dig inte till något genom att anmäla dig, utan det är bara en intresseanmälan. Vi kommer att försöka genomföra ett infomöte på plats i scoutstugan Liljan, för att berätta mer och visa huset.

Vad som behöver göras:

Saker som behöver åtgärdas på kort sikt:

• Det finns idag ett aktivt bygglov på scoutstugan Liljan, detta behöver avslutas. En slutbesiktning behöver göras, och vi behöver se till att Liljan följer dom uppsatta ritningarna och planerna, och att de handlingar som idag saknas tas fram.
  • Se över yttertaket på Liljan, för att förhindra mer läckage.
  • Se till att det finns el dragen till alla rum i Liljan, samt se till att alla rum har belysning och monterade vägguttag.

Saker som behöver åtgärdas på längre sikt:

• Se över dåliga fönsterkarmar och dålig ytterpanel
  • Ett helt nytt tak på Liljan, möjligen sadeltak med plats för lägermaterial?
  • Utbyggnad av Liljan. Ett stor samlingsrum?

Har du frågor eller funderingar? Mejla oss på: info@vallentunascoutkar.se, eller ring ordförande Max på 073-5696960