I somras åkte vi till Arcanum och industrialismens ångor och mekanik. Storslagna underverk, mystiska oupptäckta vetenskaper och märkliga mekaniska byggnationer. Underliga och kanske till och med farliga äventyr väntade oss.

Sommarlägret 2015 tog med kårens Spårare och Upptäckare till 1800-talets mystik med industrialismens ångor och mekanik. Vi togs med på vetenskapliga upptäckter, utforskade Wessarön tillsammans med nästan 1500 andra scouter. Det var ett fantastiskt äventyr med mycket skratt, nya bekantskaper och utmaningar.

Det var 3 intensiva dagar för Spårarna och 7 för Upptäckarna. Vi fick uppdrag från gruppen Arcanum där det gällde att hjälpa till att utforska ön så mycket som möjligt. Detta gjordes med bl.a trapperspår, flottbygge och kvällsäventyr. Det fanns även mängder av aktiviteter i den uppbyggda temabyn. Där kunde vi bli en del av Arcanum och lära oss om geologi, medicin, experiment, ekonomi eller umgås med kompisar på Henklubben.

1800-talets utforskartema följde även med kåren till just vår lägerplats och där fick scouterna träffa den goda och onda sidan. Med spioner, galna vetenskapsmän, präster och pirater var det svårt att veta vilka som var onda och goda med även det löste sig tillslut. Våra fantastiska scouter kunde övertala alla karaktärer att tillhöra den goda sidan. Sammanfattningsvis var det ett väldigt uppskattat läger av både barn och vuxna.