Bli scout i Vallentuna Scoutkår

Vad kul att du vill bli scout hos oss!

Hos oss kommer du få uppleva äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Du kommer får även uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar och lära dig nya saker.

Vi har ingen avbytarbänk och jobbar kontinuerligt med att anpassa verksamheten efter våra scouter.

I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?
Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet. För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna i formuläret nedan så hör vi av oss till dig när det finns en ledig plats i kön.

Observera att det är många personer i kö för att få börja. Vi kommer kontakta dig när det finns en plats ledig för dig, detta kan tyvärr dröja och vi kan inte ge ett exakt datum.

Har du några frågor om verksamheten går det bra att kontakta oss på info(at)vallentunascoutkar.se

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig. Glöm inte att fylla i uppgifter om dig som anhörig, och fyll gärna i två anhöriga.
När du fyllt i formuläret hamnar uppgifterna du angivit automatiskt i vårt system och vi kommer att kontakta dig som anhörig så snart som det finns en plats ledig som ni kan få.

Om du som anhörig har möjlighet att hjälpa till som ledare på avdelningen kan du få förtur i medlemskön.

Noteringar:
Under noteringar kan du skriva saker som kan vara bra för oss att veta, exempelvis allergier och ange om du som anhörig kan tänka dig vara ledare eller hjälpa till i kåren på något annat sätt.

Fält som är markerade med * är obligatoriska.