Till sommaren åker alla spårare i Vallentuna scoutkår på sommarläger tillsammans. Du följer väl med? I sommar bär det av till Kopparbo! Vi kommer göra massa roliga lägeraktiviteter, tex Sova i tält, paddla kanot, ha lägerbål och inte minst lära känna nya kompisar!

Kopparbo är en lägerplats och scoutgård som ligger i södra Dalarna, i närheten av Söderbärke mellan Fagersta och Ludvika. På området finns flera fina badplatser i Övre Malingsbosjön. Vi kommer att bo i tält på en av Kopparbos lägerängar. Funktionärerna på Kopparbo servar oss med råvaror till mat (som vi lagar själv i lägerbyn) och med material till vissa programaktiviteter.

Lägerbrev:

Lägerbrev 1

Lägerbrev 2

• Datum: Onsdag 28 juni– lördag 1 juli 2017
  • Lägeravgift: Troligen ca 1500 kr, exakt avgift meddelas i mars 2017.
  • Preliminäranmäl dig senast 31/1. Skicka ett mail till sommarlager@vallentunascoutkar.se och betala in anmälningsavgiften 500 kr på bankgiro 5019-0461

Välkommen förälder! Följ med på lägret, bli en del i ledargänget och få härliga lägerupplevelser samtidigt som du hjälper oss att genomföra lägret. Det vi främst behöver din hjälp med är att följa med scouterna på aktiviteter och att laga mat. Vi behöver också hjälp med packning, transport och underhåll av vår lägerutrustning. Hör av dig till lägerchefen med vad just du kan hjälpa till med.

Lägerkommitté: Lägret ordnas av ledarna på Vallentuna scoutkårs spåraravdelningar Vilddjuren och Vindarna.

Lägerchef: Anna Malmlund – anna.malmlund@itmakt.se