I vår scoutkår finns det en avdelning för varje åldersgrupp, Spårare, Upptäckare, Äventyrare, Utmanare och Rover.

Verksamheten utgår från vår lokal på Parkvägen 9 vid Vallentuna IP (bredvid tennisplanen), och pågår där f.n. 4 dagar i veckan.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är mycket välkommen till oss för att testa vad scouting kan göra för dig och vad du kan göra för scoutingen i Vallentuna. Kom på ett möte och testa scouting.

Fyll i kontaktformuläret så kontaktar vi dig!

Spåraravdelningarna Vilddjuren och Skogsdjuren – för barn 8-10 år

• Vilddjuren: Madeleine är avdelningsledare. Du kan alltid skicka ett mejl till vilddjuren(a)vallentunascoutkar.se om du har några frågor!
  • Skogsdjuren: Pierre och Kristoffer är avdelningsledare. Du kan alltid skicka ett mejl till skogsdjuren(a)vallentunascoutkar.se om du har några frågor!

Upptäckaravdelningarna Fåglarna och Djungeldjuren – för barn 10-12 år

• Fåglarna: Anna Å och Anna M är avdelningsledare. Du kan alltid skicka ett mejl till faglarna(a)vallentunascoutkar.se  om du har några frågor!
  • Djungeldjuren: Tommy är avdelningsledare. Du kan alltid skicka ett mejl till djungeldjuren(a)vallentunascoutkar.se  om du har några frågor!

Äventyraravdelningen Narnia – för 12-15 år

För Äventyrarna är Karin avdelningsledare. Du kan alltid skicka ett mejl till aventyrare(a)vallentunascoutkar.se om du har några frågor!

Utmanarlagen Vingummina och Bysen – för 15-18 år

• För utmanarlaget Vingummina är Louise och Max avdelningsledare. Du når dem på vingummina(a)vallentunascoutkar.se
  • För Utmanarlaget Bysen är Louise och Max avdelningsledare. Du når dem på bysen(a)vallentunascoutkar.se

Roverlagen GLUPP och Oklart – för 18-25 år

Rover är den sista ålderskategorin, här håller scouterna sina egna möten och har oftast ingen ledare.