Snart är det dags för sommaren läger!

Läs gärna lägerbreven för all info:

Ronja kommer att behöva din hjälp i sommar!

Du kommer att få åka till Glupafallet, besöka Björngrottan och kanske hoppa över Helvetesgapet. Har du tur kommer du också till Lovis kök.

I år åker hela Vallentuna scoutkår på ett eget sommarläger.  Vi åker buss till lägerområdet Brittmäss vid sjön Båvens strand, nära Sparreholm i Sörmland. På lägret får du bl.a. tälta, paddla, bada och hajka.

LÄGERTID LÄGERAVGIFT
Spårarscouter On 8/8 – lö 11/8 1500 kr
Övriga scouter Lö 4/8 – lö 11/8 2000 kr

FÖRÄLDRAR

Följ med på lägret, bli en del i ledargänget och få härliga lägerupplevelser samtidigt som du hjälper oss att genomföra lägret. Lägeravgiften för ledare är 500 kr.

ANMÄLAN

Definitivanmälan måste göras senast den 27 maj. Detta gäller både dem som tidigare har preliminäranmält sig och dem som inte har gjort det.

Med anledning av den nya dataskyddslagstiftningen (GDPR) använder vi Scoutnet (Scouternas medlemsregister) för anmälningarna. Varje deltagare måste anmäla sig via sin sida i Scoutnet.

1. Logga in på Scoutnet (www.scoutnet.se) Som användarnamn använder du medlemsnumret (finns på fakturan med medlemsavgiften) eller den e-postadress som scouten är registrerad med (ofta en förälders e-postadress). Om du inte har något lösenord, följer du länken Har du glömt lösenordet? så får du anvisningar till den registrerade e-postadressen. Om du inte fnns i Scoutnet, hör av dig till sommarlager@vallentunascoutkar.se.
  2. Välj fiken Aktiviteter, följ länken Ronja 2018, klicka på knappen Anmäl. Det fnns länkar till fera andra läger och arrangemang. Bortse från dess
  3. Fyll i anmälningsformuläret och klicka på knappen Spara och fortsätt.
  4. Kontrollera dina uppgifter. Om du vill ändra eller komplettera, klicka på knappen Redigera. När du är nöjd, klicka på knappen Bekräfta anmälan.
  5. Du får en bekräftelse till den registrerade e-postadressen. Om du inte får någon bekräftelse, kolla först din skräppost innan du hör av dig till sommarlager@vallentunascoutkar.se.

BETALNING

Slutbetalning av lägeravgiften måste göras senast den 27 maj. Om du tidigare har betalat preliminäranmälningsavgiften (500 kr), betalar du nu in resterande belopp. Om inte, betalar du in hela beloppet.

Betalning sker till Vallentuna scoutkårs bankgiro 5019-0461. Ange deltagarens namn.

LÄGERAVGIFT

• Spårarscouter 1500 kr