Sommarläger 2024: Dalacamp 9

Nu är det dags att börja förbereda sig för sommarlägret. I år åker vi till Kopparbo i Dalarna, för att delta på Dalacamp! Dalacamp är ett stort läger där det finns många chanser att träffa gamla och nya scoutkompisar och få testa många roliga scoutaktiviteter. Vi åker tillsammans med våra kompisar från Rimbo scoutkår.

Lägerbrev:

Nu finns andra lägerbrevet ute. Läs det här >>

Tidigare lägerbrev:

Lägerbrev 1

Datum och kostnad

Vem? När? Kostnad?
Spårare 31/7 – 3/8  2000kr
Upptäckare, äventyrare, utmanare 27/7 – 3/8 3 500kr

Definitivanmälan

Redan nu behöver du definitivanmäla dig till sommarens scoutläger. Detta eftersom lägret är stort och den anmälan du gör sker till oss i kåren och vi i vår tur anmäler kårens alla deltagare till den stora organisationen som planerar lägret och de behöver lite tid på sig att anpassa alla till alla deltagare.

Du är anmäld när du både anmält dig i scoutnet och betalat in avgiften. Anmäl dig senast 30 april. Anmälan sker i Scoutnet.

Betalning sker till Vallentuna scoutkårs bankgiro 5019-0461 eller via Swish på: 123 092 31 69. Ange “läger” + deltagarens namn.

Det finns möjlighet att söka ekonomiskt bidrag från Scouternas stödfond för läger eller utrustning. Kontakta oss i lägerkommitten, din ledare eller sök själv via länken ovan.

Gemensam transport

Vi kommer gemensamt att resa till Kopparbo från Vallentuna, mer information om det kommer framöver.