hero11_tryck_nathaliemalic-8108222

Smuggel -23

Kårläger på Gålö

Sommaren 2023 åker vi på kårläger till Gålö i södra skärgården!

Smugglarna har siktet på Stockholms skärgård i sommar. Vilka är de och vad har de i lasten? Följ med oss på scoutläger på Gålö och få reda på mer. Kanske är det du som löser mysteriet?

I år ordnar Vallentuna, Österåker och Rimbo scoutkårer gemensamt läger på vackra Spjutsunds ängar. Det kommer bli äventyr, lekar, nya kompisar, sena nätter, lägerbål, morgonbad, matlagning och allt annat som hör lägerlivet till. Kom med och upplev scouting när den är som bäst. Detta blir ett äventyr som du inte vill missa – anmäl dig senast 31 maj.

Läs lägerbrev #1 här!

Läs lägerbrev #2 här!

Läs lägerbrev #3 här!

Datum:

• Helvecka: Lördag 29/7 till Lördag 5/8
  • Halvvecka: Onsdag 2/7 till Lördag 5/8 (spårare)

Plats:

Gålö, Haninge (södra skärgården).

Kostnad:

Deltagare, helvecka:  Max 2900kr
 Deltagare, halvecka:  Max 1500kr
 Ledare, helvecka  900kr
 Ledare, halvvecka  500kr

Betalning sker till Vallentuna scoutkårs bankgiro 5019-0461 eller via Swish på: 123 092 31 69. Ange ’läger’ + deltagarens namn och avdelning.

Föräldrar:

Vi behöver din hjälp för att lägret ska bli så bra som möjligt!

Följ med på lägret, bli en del i ledargänget och få härliga upplevelser samtidigt som du hjälper kåren och ger scouterna minnen för livet. För att genomföra  ett scoutläger på ett bra och säkert sätt behöver vi vara ett tillräckligt stort och fungerande ledar- och funktionärsteam. Till sommarens scoutläger saknar vi ett flertal av dessa resurser och vi är nu helt beroende av att bli fler som hjälper till för att lägret ska bli av.

Vi behöver hjälp i köket och som hjälpledare samt materialhantering. Har du något annat du kan hjälpa oss med, kanske en kontakt som hyr ut kanoter eller har du kanske själv en båt du skulle tänka dig att ta med till lägret, som kan vara följebåt vid kanotpaddling? Hör av dig!

Vad händer nu?

JANUARI Lägerbrev 1 till alla.
28 FEBRUARI Sista dag för preliminäranmälan.
APRIL Lägerbrev 2 till alla. Mer information om lägret, hälsokort.
MAJ Definitivanmälan med ifyllt hälsokort samt betalning av lägeravgift.
JUNI Lägerbrev 3 till anmälda. Restider och utrustningslista.

Anmälan:

Nu är anmälan öppen! Här hittar ni arrangemangssidan med länk till anmälansformuläret.

Kom ihåg att du måste anmäla dig även om du tidigare gjort en preliminäranmälan