Vår scoutstuga Liljan

Vår scoutlokal ligger centralt i Vallentuna, men ändå nära skogen och naturen.

Bredvid tennisplanen och Vallentuna IP har vi aktiviteter minst fyra dagar i veckan, både inne och ute på tomten. Ofta är vi runt i närområdet också. Sedan våren 2016 bär stugan namnet Liljan.

Som det ser ut i dagsläget är Liljan fortfarande inte helt färdig!
Det mest fungerar och det går att använda stugan, men det finns en del småpill att dixa i form av färg, lister som ska sättas upp samt lampor och eluttag som saknas. Det finns även planer på större förbättringar på huset, så som ett nytt tak.

Detta behöver vi hjälp med! Tryck gärna här för att läsa mer:

Historia:

Under 2000-talet byggde kåren på ett hus där nuvarande Hagaskolan står, ett par hundra meter från där Liljan står idag. Den stugan brann tyvärr ner 2009 och kåren irrade omkring i ett par år innan vi lyckades hyra tomten vi har idag av kommunen. Kåren byggde en husgrund på marken, och köpte och flyttade ett före detta dagis från grannkommunen Täby som man ställde på grunden.

Om Liljan:

Vår scoutstuga har ett stort samlingsrum, ett stort och välutrustat kök, ett par mindre patrullrum, en liten verkstad samt ett förråd.
Det finns även två WC, varav det ena med dusch.
Köket har spis, ugn, diskmaskin, micro och (blandat) porslin för cirka 20 personer.
Huset värms (och kyls) med värmeväxlare. Golvförläggning för 20-30 personer.

Ta dig hit med lokaltrafik:

Tåg:

Roslagsbanan, linje 27 till Vallentuna Station, sen cirka 10-15 minuters promenad eller ta buss 660 nedan:

Buss:

Från Vallentuna Station och centrala Vallentuna: Buss 660 (H eller V) från Vallentuna station mot Vallentuna station. Hoppa av vid station Lingsbergsvägen, sen cirka 5 minuters promenad.

Från yttre Vallentuna och Brottby: Buss 665 mot Vallentuna station. Hoppa av vid hållplats Vallentuna Idrottsplats, sen cirka 5 minuters promenad. Buss 664 och buss 661 passerar också här.

Parkvägen 9, 186 48. Vid Vallentuna IP, Vallentuna.